Saturday, November 6, 2010

| oh penantian |

while there's hope, there's life~
ola....

em..penantian..
apa 2 pnantian..mcm2 bley kn...mnanti seseorang (emmm??hee)..mnanti mkanan..mnanti bas( xska klu lmbt smpy bjanggut tgu)...mnanti ari esok...menanti hari esok,masa dpan..hmm..dlu tym kem motivasi kt skolah, aku x egt la bila kn..tp somewhen in schoolhood(wjud ke schoolhood)..cikgu skolah aku suh kta pk kn apa yg akn jd ngan dri kta 10 taun akn dtg..seingat2 lupa aku la kn..skang ni umo da dua dkad, mcm2 prubahan yg aku alami..ahaha bkn jd alien ijaw ok?..kdg2 rsa cpat msa berlalu,kdg2 rsa lmbat sgt...klu bley aku nk sgt pth blik tyme skolah..xmw stud kt boarding skewl..nk sma2 ngan family aku,..aku tw bkn aku sorg je yg dari form 1 duk ostel smpy la form 5..rmai lg..tp SEYESLY..aku nk sgt duk dkat ngan family aku..rsa byk msa yg aku abehkn ni bkn dgn family aku..tp byk ngn frenz je..pnah 1 ari (las year) aku tdgar prbualan sedara aku ngan mama..

"da bsar ye anak sulung ani..". mama jwb," ha la...da bsar da..bsar kt tmpat len, bkn bsar kt umah pn..sdar2 da abeh skolah.."

..jwpn mama aku 2 mcm simple je kn...tp...trasa satu kelainan ntah tba2 je terlintas..mama nyesal ke bg aku skolah 2?jauh dri dy...mama,kakak rndu mama..(sob sob)..aku pn rsa skejap je duk ngan mama, smbang2, pcit2 kaki mama, blajar msk2..oh~.~ bila la aku ley mnja2 lg ngan mama, yela skang da besar cm mlu sket nk tnjuk kseh syg aku kt mama..cpt la abeh stud kt u ni..pnantian suatu pnyiksaan.



~my mama~ hee..pndy kn posing..XOXO mama!
p/s: blakang mama bkn my ayah ye,,ngee


emm..btw..ni ada satu puisi tp dah jd lgu pn...tjuknye Penantian~Zubir Ali...i just luv dis kind of puitis song..tersirat sungguh,,free2 kn try la dengar ye..ni aku da link kn lgu penantian ni...lyn~(make sure tenet xslow cm cput khinzir ye,bru lyn syiok)

 Penantian-Harmoni

Berapa lama mesti kunanti
Sinar cahaya matamu
Gemerlap bagai bintang
Menghiasi malam
Malam yang menutup diriku

Berapa lama perlu kutunggu
Lontaran suara dari bibirmu
Memecah hening taman
Taman syurgawi
Pada sebuah hati yang sepi

Penantian suatu siksa
Yang tidak tertanggung
Oleh tubuhku yang kering dan layu
Kepastian suatu penawar
Dalam suka dan duka
Yang meniti hidupku
  


No comments:

Post a Comment

sudi2 la mengomen kat sini sopan dan santun...